ספין תקשורתי:
הגדרה- פעולה יזומה של אדם או קבוצת אנשים במטרה להסיט את סדר היום התקשורתי והציבורי מלעסוק בנושא שאינו נוח לפוליטיקאי, לחברות ולעסקים, ולאנשי ציבור, לנושאים נוחים להם יותר. למעשה המטרה, לעניין את התקשורת בייצור סיפור חליפי או בשינוי פרטי סיפור קיים. הספין התקשורתי עשוי להשתמש בציטטות של אדם מסוים; בשחרור עובדות מסוימות הרלוונטיות לשימוש התקשורת בעת הפצת הספין; בהכחשה מרומזת של האישיות המסחררת או של הנושא ו/או האישיות המסתחררת; במציאת "אמת חבויה" שהסתתרה כביכול בידיעה אחרת. הדרכים לייצר ספין תקשורתי רבות ומגוונות, אך המאפיין המאגד אותן הוא היותן מהלכים טקטיים הננקטים לפרק זמן קצר, שתכליתם היא להסיט את תשומת הלב באמצעות כלים כגון: ממסרים קליטים, נקודות לדיון , והזדמנויות צילום.
תגובות
הוסף רשומת תגובה