תיאוריית ספירלת השתיקה- נואלה נוימן
הטענה המרכזית של התיאוריה שגיבשה נואלה נוימן: היא שאמצעי תקשורת ההמונים מסוגלים לא רק להבנות את המציאות הנתפסת ע"י הקהל, אלא אף ליצור מציאות חדשה. כלומר, יש יחוס של אפקט חזק מאוד לתקשורת.האופן בו פרטים בחברה תופסים את אקלים הדעה- הלך הרוחות, משפיע על נכונותם להביע דעות. תקשורת ההמונים לא רק מעצבת דימויים של המציאות, אלא אף לוקחת חלק בעיצוב המציאות עצמה.
ההנחה שעומדת בבסיס האסכולה היא שלאנשים יש פחד בסיסי מבדידות רעיונית, ולכן מי שחש שאינו שותף לדעת הרוב, כפי שהיא מתבטאת בסביבה ובתקשורת יעדיף שלא להביע את דעתו בפומבי. יש פה סוג של קונפורמיות חברתית.
תוכן ויזואלי לדוגמא-
שם הסרטון: ארץ נהדרת | "מותר להגיד?"
מיקום: YouTube
תיאור תוכן: ספירלת השתיקה התקיימה סביב הנושא של הטרדות מיניות, נשים לא דיברו על זה בפומבי. כאשר יצא הקמפיין של ME TOO הנושא קיבל ביטוי בתוכניות שונות כמו "ארץ נהדרת". ניתן להתבונן על הנושא גם מנקודת מבט גברית שכאשר הקמפיין עלה למודעות גברים לא יכלו להשמיע את הקול המתנגד לקונצנזוס סביב השאלה מהי הטרדה מינית.
תגובות
הוסף רשומת תגובה